 Szanowni Państwo
Tutaj znajdziecie niezbędne informacje dotyczące form załatwienia spraw poprzez formularze elektroniczne umożliwiające załatwienie niektórych spraw w naszej Jednostce drogą elektroniczną poprzez naszą elektroniczną skrzynkę podawczą na ePUAP. Czym jest ePUAP z perspektywy obywatelaePUAP czyli Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej jest platformą, na której za pomocą określonych podstawowych elementów (usług wspólnych platformy), instytucje publiczne udostępniają usługi oparte na elektronicznych kanałach komunikacji ze swoim otoczeniem (w szczególności przedsiębiorcami i obywatelami, ale również z innymi instytucjami publicznymi) poprzez pojedynczy punkt dostępowy w Internecie. Celem ePUAP jest stworzenie jednolitego, bezpiecznego i w pełni zgodnego z obowiązującym prawem, elektronicznego kanału udostępniania usług publicznych przez administrację publiczną dla obywateli. Podstawa prawnaZgodnie z ustawą z dnia 12 lutego 2010 roku o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw (dziennik ustaw z 16 marca 2010 nr 40 poz. 230) z dniem 17 czerwca 2010 wszystkie podmioty świadczące usługi publiczne sa ustawowo zobowiązane do umożliwienia interesantom wnoszenia ich wniosków w formie dokumentów elektronicznych poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą podmiotu realizującego zadania publiczne, założonej i wyposażonej w zestandaryzowane formularze elektroniczne na ePUPAP zgodne z Centralnym Repozytorium Wzorów Dokumentów.
Pomoc
Konto na ePUAP W celu skorzytania z naszych usług elektronicznych poprzez ePUAP jest założenie indywidualnego (darmowego) konta użytkownika na platformie ePUAP Aby poprawnie przeprowadzić instalację konta należy zapoznać się z pomocą oraz zatwierdzić regulamin dostępny w trakcie procesu instalacji
Certyfikat kwalifikowany lub profil zaufany
Wszystkie dokumenty elektroniczne wysyłane na ESP Jednostki muszą zostać podpisane podpisem elektronicznym: 1. kwalifikowanym podpisem elektronicznym, który można nabyć u jednego z trzech dostawców: Unizeto CERTUM Certification Authority Sigillum - Polskie Centrum Certyfikacji Elektronicznej Krajowa Izba Rozliczeniowa - Ośrodek Zarządzania Kluczami
2. Darmowym podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP, który można uzyskać postępując zgodnie z podaną instrukcją.
Profil Zaufany ePUAP Bezpłatny klucz do e-Administracji >>plik pdf
Elektroniczna skrzynka podawcza na platformie ePUAP:
Wejście na eUPAP
Kliknij na listę wszystkich usług według podziału terytorialnego i wybierz odpowiednie województwo a następnie powiat, miasto lub gminę i tam znajdziesz naszą Elektroniczną Skrzynkę Podawczą

W celu skorzystania ze Skrzynki Podawczej na platformie ePUAP, niezbędne jest spełnienie dwóch warunków: założenie indywidualnego (darmowego) konta na platformie ePUAP posiadanie profilu zaufanego swojego konta na ePUAP lub certyfikatu kwalifikowanego w celu elektronicznego podpisywania przesyłanych dokumentów. Pozostałe instrukcje dotyczące wysyłania dokumentów, podpisywania itp. znajdują się na ePUAP
Obowiązujące formularze elektroniczne zgodne z Centralnym Repozytorium Wzorów Dokumentów - udostępnione w naszej elektronicznej skrzynce podawczej na ePUAP.

Panel logowania >>
W celu złożenia wniosku do Urzędu konieczne jest posiadanie bezpłatnego konta użytkownika na platformie ePUAP. Metody dostarczania dokumentów elektronicznych do Urzędu:
1. Przekazanie dokumentu poprzez wypenienie formularza bądź dołączenie podpisanego dokumentu on-line na stronie Elektronicznego Urzędu Podawczego;
2. Dostarczenie dokumentów w godzinach pracy urzędu (7:15-15:15) do sekretariatu Urzędu Gminy Grabowiec, 22-425 Grabowiec, Rynek 3, na następujących nośnikach danych:
a. Dyskietka 1,44 MB
b. Pamięć masowa USB 1.1 lub 2.0
c. Płyta CD-RW
Wymienione nośniki muszą mieć możliwość zapisu Urzędowego Poświadczenia Odbioru. Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do Urzędu:
4. Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym, kwalifikowanym podpisem cyfrowym w formacie Xades-Bes
5. Akceptowalne formaty załączników to:
DOC, RTF, XLS, CSV, TXT, GIF, TIF, BMP, JPG, PDF, ZIP
6. Wielkość wszystkich załączników dołączonych do jednego formularza (dokumentu elektronicznego) nie może przekroczyć 3MB.
7. Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.
|