rozpoczął się nabór do konkursu na najbardziej aktywnego lidera lokalnej społeczności „Nasz Sołtys” organizowanego przez Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego. Inauguracja konkursu miała miejsce 27 czerwca br. w Lubelskim Centrum Konferencyjnym. Podczas wydarzenia Pan Zdzisław Szwed, Członek
Zarządu Województwa Lubelskiego oraz Pani Ewa Szałachwiej, Dyrektor Departamentu Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich UMWL przybliżyli ideę konkursu. W spotkaniu wzięła również udział dwójka byłych sołtysów, która opowiedziała o swoich doświadczeniach podczas wieloletniego pełnienia tej funkcji.
Cel konkursu
Celem konkursu jest zachęcenie do aktywnego zaangażowania w inicjatywy na rzecz rozwoju sołectw oraz promowanie działalności sołtysów. Konkurs zostanie rozstrzygnięty w dwóch kategoriach: dla pań pełniących funkcję sołtysów oraz dla panów pełniących funkcję sołtysów.
Nagrody
Na laureatów, prócz przyznania tytułu „Nasz Sołtys”, w każdej
kategorii czekają atrakcyjne nagrody:
- I miejsce – 5 000 zł;
- II miejsce – 4 000 zł;
- III miejsce – 3 000 zł.
Dla Uczestników wyróżnionych prac konkursowych przewidziane są nagrody finansowe o wartości 2 000 zł.
Jak zgłosić Kandydata/Kandydatkę do tytułu „Nasz Sołtys”?
Zgłoszenie w formie filmu lub prezentacji multimedialnej obejmuje opisanie oraz przedstawienie działalności sołtysa na rzecz rozwoju społeczności lokalnej i swojego sołectwa, m.in.
* wpływ na integrację społeczności lokalnej,
* materialne rezultaty działalności np. poprawa infrastruktury
komunalnej, wykorzystanie środków z funduszu sołeckiego;
* działalność społeczna,
* współpraca z samorządem gminy,
* udział w konkursach,
* aktywna reprezentacja sołectwa.
Zgłaszający mogą wykorzystać najnowocześniejsze techniki multimedialne. Prace nie mogą być drukowane, malowane, pisane lub w
innej formie przeniesionej na papier.
Kto może zgłaszać Kandydatów/Kandydatki?
Zgłoszeń dokonywać mogą:
* rady sołeckie,
* mieszkańcy sołectwa (co najmniej 5 osób),
* rady parafialne,
* organizacje społeczne i pozarządowe działające na wsi,
* stowarzyszenia sołtysów,
* organy władzy samorządowej - powiaty.
Kto może zostać Kandydatem/ Kandydatką do tytułu „Nasz Sołtys”?
Do tytułu „Nasz Sołtys” można zgłaszać sołtysów z województwa lubelskiego, którzy aktualnie pełnią funkcję i pełnili ją przez cały poprzedni, 2022 rok.
Termin przesyłania zgłoszeń
Zgłoszenia przyjmujemy do 20 sierpnia 2023 r. do godz. 15:30.
Zgłoszenia można przesyłać do Urzędu Marszałkowskiego pocztą tradycyjną lub dostarczyć osobiście:
* Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie, ul.
Artura Grottgera 4
20-029 Lublin, Kancelaria Ogólna(parter);
* Departament Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich Urzędu
Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego, ul. M. Curie- Skłodowskiej 3, 20-029 Lublin (pok. 519 na V piętrze).
Zachęcamy do zgłaszania swoich Sołtysów!
POBIERZ
